رئیس شورای شهر اصفهان گفت:تلاش می‌شودکه خط دو مترو تکمیل و سپس به خط یک متصل شود اگرچه هزینه هر کیلومتر ساخت مترو یک هزار و۳۰۰ میلیارد تومان است.

هزینه ۱۳۰۰ میلیاردی ساخت هرکیلومتر مترو  در اصفهان

به گزارش قدس آنلاین، محمدنورصالحی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص شورای شهر نشان می‌دهد که مسئولان کلان باید در تقویت حضور مردم در اداره امور شهرها و محلات تلاش کنند.

وی افزود: با وجودی که سپردن کارها به مردم و کوچک کردن دولت مد نظر بوده اما دولت بزرگ‌تر شده که باید بر اساس توان مدیریتی شهرها و استان مردم سپاری بیشتر صورت گیرد و شورا در انجام امور مردم ظرفیت بسیاری دارد.

رئیس شورای شهر اصفهان خاطر نشان کرد: نارسایی‌هایی در حوزه‌های مختلف وجود داشته و در دوره‌های مختلف فعالیت‌های مؤثری انجام شده و اولویت‌ها را در صدر وظایف قرار دادند، در این دوره ششم حدود ۱۲ طرح شورای شهر و ۴۰۰ لایحه درخواست شهرداری مطرح بوده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ بودجه حدود ۱۴ هزار میلیارد در تومانی و بودجه امسال با بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان حدود ۵۸ درصد نسبت به اصلاح شده قبلی رشد داشته است و ممکن است به دلیل نرخ رشد قیمت‌ها کفاف هزینه شده است.

نورصالحی با اشاره به اقدامات این دوره شورای شهر گفت: پیگیری حذف عوارض هتل سازی و فعالیت‌های دیپلماسی و افزایش ارتباط با خواهرخوانده‌ها و رشد بودجه گردشگری، برقراری کمیسیون آب و مناطق محروم و … از فعالیت‌های این دوره شورای شهر است.

وی افزود: ۱۳ شهرک صنعتی در اصفهان وجود دارد که فاصله استاندارد را رعایت نکردند و در ازای خدمتی که دارند آلاینده تولید می‌کند و قانون انتقال مراکز آلاینده نیز مانند انتقال پادگان و زندان‌ها به مرور انجام شود.

رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه حدود ۹۰ محله کمتر برخوردار شناسایی شده، تصریح کرد: برای ۳۰ محله در بودجه ۱۴۰۰ مقادیری در نظر گرفته شد و امسال تعدادی اضافه و اکنون ۴۵ محله ردیف بودجه دارند.

وی با اشاره به حوزه حمل و نقل عمومی، گفت: در زمان کرونا تعداد اتوبوس‌های خریداری شده به ۶۰۰ تا رسید و ۲۴۰ اتوبوس نیز بازسازی شد و تا پایان سال باید به هزار و ۲۰۰ خواهد رسید.

نورصالحی با اشاره به تکمیل خط دو قطار شهری اصفهان خاطر نشان کرد: تلاش می‌شود که مسیر پرتردد از سمت زینبیه به سمت میدان امام علی (ع) راه اندازی و سپس به خط یک متصل شود و هزینه هر کیلومتر ساخت مترو یک هزار و۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: حرکت به سمت شهر هوشمند وجزو الکترونیک‌سازی از شهرداری آغاز شده و این جزو رویکردهای اصلی شهرداری به شمار می‌آید و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع هزینه شده است.

رئیس شورای شهر اصفهان خاطر نشان کرد: بودجه جاری به عمرانی ۳۰ به ۷۰ مانده و ۳ هزار میلیارد تومان برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در برطرف کردن نیازهای شهر پیش بینی شده است.

بخش‌های از کارخانه ریسباف در حال تخریب است

وی درخصوص کارخانه ریسباف گفت: از زمان شروع کار شورا تلاش کردیم این موزه راه اندازی شود اما سیستم دولتی همکاری نداشت و بخش‌های تاریخی آن در حال تخریب است.

نورصالحی ادامه داد: سه هزار میلیارد تومان برای قطار شهری نیاز است که ۶۰۰ میلیارد آن اوراق مشارکتی است و توسط دولت تأمین می‌شود.

وجود ۵۰۰ هزار مهاجر در اصفهان

وی با اشاره به بودجه مناطق محروم به میزان ۶۰۰ میلیارد تومان، گفت: ۵۰۰ هزار مهاجر در اصفهان وجود دارد که نیاز به افزایش و مدیریت منابع اصفهان است زیرا مهاجران باعث کاهش منابع استان می‌شوند.

رئیس شورای شهر اصفهان افزود: پنج هزار واحد مسکونی با همکاری و طی تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن ساخته می‌شود و رویکرد اصلی ساخت مسکن‌های ارزان قیمت است.

وی در خصوص حلقه حفاظتی و رینگ چهارم گفت: تکمیل یال غربی آن که سمت خمینی شهر است با همکاری استانداری و راه و شهرسازی انجام می‌شود.

نورصالحی بیان داشت: تولید زباله در اصفهان نسبت به میانگین جهانی بسیار بالاست و باید خودروهای کوچک نظافت به سیستم خدمات شهری اضافه می‌شود.

۱۸ میلیارد تومان به مساجد و مراکز فرهنگی اختصاص یافت

وی میزان کمک به مسجد و مراکز فرهنگی را حدود ۱۸ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: سقف کمک به مساجد حدود ۶۰ میلیارد تومان است که موارد آن مشخص است و کل فرایند درخواست کمک مراکز فرهنگی نیز غیر حضوری است و برای کمک جهت‌گیری سیاسی نخواهیم داشت.

رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه دبیرخانه فرهنگی زاینده رود وظیفه انعکاس مطالبات مردم را دارد، تصریح کرد: مسئولان استانی بیش از حد نسبت به مشکلات پیگیر هستند اما این کارها نیاز به همت ملی دارد و تصویب پروژه‌ها و بودجه‌ها در اختیار مقامات ملی است.

وی در خصوص طلب شهرداری از دولت گفت: هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی دولت به شهرداری اصفهان است که مربوط به بخشودگی است که البته اکنون قادر به پرداخت آن نیستند.

نورصالحی ادامه داد: در تحقق مدیریت شهری واحد هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

وی ادامه داد: قانونی در مجلس تصویب شد که ایثارگران و فرزندان شهدا باید از قرارداد غیر رسمی به رسمی تبدیل شوند و ۸۰۰ نفر از بیست سال قبل در شهرداری اصفهان وجود داشتند که طبق قانون در همان سمت و کار و در همه بخش‌های استان وضعیت آنها تغییر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.